Kandang kambing ….

Assalamualaikum kawan…..

Pada hari ni sebelum saya menceritakan bab lembu di kandang myladang.com, saya rasa elok jika saya memasukkan berita2 terkini dekat kandang kambing di kampung saya. Kandang kambing tersebut boleh dikategorikan sebagai besar juga oleh kerana terdapat beratus ekor kambing baka feral. Saya pun tak pernah lagi masuk kandang tersebut walaupun berada dekat dengan kampung saya. Seronok sungguh saya masuk dalam kandang tu, luas sejauh mata memandang. Kambing2 feral tu semuanya untuk disembelih. Ok tanpa berceloteh panjang saya akan masukkan gambar2 kandang kambing tu dalam blog nii. Harap kawan2 yang datang melawat blog teribur dengan gambar2 ini. InsyaAllah.

Wassalam.

Gambar kandang…

Gambar kandang dari padangan sisi….

Gambar kandang..

Gambar kandang dari arah sisi hadapan…. nampak tak perbezaan ada dua orang nun atas kandang, halus saja.

Gambar kambing feral..

Gambar kambing feral yang sedang dalam keadaan gumbira…

Di harap kawan2 berpuas hati dengan gambar2 ini…

3 Responses to “Kandang kambing ….”

  1. ridzuan Says:

    Salam pengenalan…

    Agak2 berapa kos kandang saja sebesaq tu ya…

    Agak2 juga bera ekoq boleh muat kambing dalam tu…

  2. oki Says:

    mantap sekali kandangnya, jika saja saya punya cukup dana untuk membangun kandang ternak semacam itu

  3. Luqman Jasin Says:

    Assalamualaikum Akhi..

    Saya baru akan mulai ternak Kambing untuk persiapan Idul Adha.. Pak Ci sudah lama melihara kambing.. Doain saya pak Ci bisa buat kandang seperti itu.. Amin.

    Wassalamualaikum…

Leave a comment