Bersambung lagi dengan cerita di kandang En. Basri…

Assalamualaikum kepada semua peminat setia blog ini….

Pada pagi yang mulia saya akan menyambung kembali cerita pengalaman berada di kandang En. Basri yang terletak di Jalan Kuala Kedah tuu. Alhamdulillah, seperti yang saya ceritakan sebelum ini tempat tersebut memang nyaman sekali dengan tiupan angin yang mendayu2 dan membuai2 perasaan saya semasa di sana masih lagi bermain2 dibenak saya (fuhhh bermadah pujangga pulakkkk….). Sebenarnya kepada rakan2 semua, rupa2nya keadaan yang serupa juga berlaku kepada kambing cuma mereka berbeza dengan kita dari segi akal fikiran. Kambing juga memerlukan suasana yang nyaman untuk mereka hidup dan membiak.

Seperti yang berlaku di atas kandang En. Basri tu, kebanyakan kambing2 boernya sihat dan dapat melahirkan anak yang sihat. Kambing2 boernya juga membiak dengan cepat di mana dahulunya beliau bermula dengan beberapa ekor sahaja tetapi sekarang sudah menjangkau puluhan ekor di atas kandang tersebut…. Alhamdulillah.

Di sini saya berdoa agar beliau berjaya di masa2 akan datang, InsyaAllah.

Bersama dengan slot kali ini saya akan masukkan gambar2 kambing boer beliau yang terdapat di atas kandang.

Di harap peminat2 semua sudi2 lah melawat blog ini untuk mengetahui cerita2 terbaru berkenaan dengan sahabat2 penternak kita. Jika ada sebarang cadangan dan komen sila email kepada saya ke myusri@hotmail.com. Wassalam.

Kambing boer yang sedang makan….

Kambing boer bunting….

Kambing boer dara…

Di harap rakan peminat semua terhibur dengan paparan kali ini. Jangan lupa datang lah lagi. Terima kasih.

Leave a Reply

