Sambung berkenaan dengan lembu susu…

Assalamualaikum sahabat semua….

Hari ini saya akan mencerita lagi berkenaan dengan lembu susu yang saya lawati hari tuu. Sebenarnya kawan2 menternak lembu susu nii, adalah satu perkara baru bagi penternak2 bumiputera macam kita. Sedangkan bangsa lain terutamanya India telah lama berkecimpung dalam projek tenusu ini. Pulangannya juga adalah amat memberangsangkan, tapi biasa laa kalau nak invest dalam projek tenusu nii, ia memerlukan modal yang agak besar. Di samping itu juga, penjagaan lembu susu nii berlainan dari lembu2 biasa. Ia perlu dimandikan untuk kebersihan sebelum susu diperah. Kalau hendak maklumat lebih lanjut sahabat boleh menghubungi saudara Abang Halim atau pun Ladang myladang untuk reference.

Untuk tidak membuang masa yang berharga saya akan masukkan lagi gambar2 lembu tenusu yang ada dalam koleksi saya.

Bapak baka…

Gambar bapak baka…

Induk …

Induk2 sedang berehat…

Anak2 lembu…

Anak2 lembu sedang menanti untuk menghisap susu…

Diharap semua sahabat2 rakan penternak terhibur dengan ruangan kali ini. InsyaAllah di lain masa saya akan update cerita2 terkini untuk diselitkan di dalam blog ini.

Oleh itu datang2 lah selalu ke dalam blog ini untuk mendapat info2 terkini berkenaan dengan penternakan dan pemeliharaan binatang kesayangan.

Terima kasih.

Wassalam.

2 Responses to “Sambung berkenaan dengan lembu susu…”

  1. GEM Says:

    Industri Ternakan Burung Walet Emas http://www.goldenswiftlet.blogspot.com

  2. abghalim Says:

    Terima Kasih kerana memuji…hahhahaaha…geli hati aku….

    Apapun sila lawati blog ladanguluyam.blogspot.com untuk mengetahui serba sedikit cara menternak lembu atau emelkan pada abghalim@gmail.com saya akan kirimkan panduan menternak lembu tenusu nukilan saya sendiri

    TERIMA KASIH YUSRI

Leave a Reply

