Kandang kambing di Kulim…

Assalamualaikum kawan2…

Terasa rindu pada cerita2 terkini, yang mana saya kumpulkan khas untuk kawan2 semua. Kemarin hari gumbira bagi saya pasai menang pertandingan ping pong lawan antara jabatan. Dapat no 3, fuyooo susah jugak mau dapat no. tuu. Mau peluh ketiak jugak. Ok pada hari ni, hari Ahad saya baru habih exam pulak,  peh raya sakan la hari nii, so dengan mengambil kesempatan nii, saya dengan cerianya akan mengupdate blog saya. Pada episod kali ini saya akan menceritakan berkenaan dengan kandang kambing kawan saya. Ianya jugak meliputi kandang lembu kerbau dan tanaman rumput napier yang luas jugak. So tanpa berceloteh panjang saya akan memasukkan seberapa sikit gambar yang akan menjadi tatapan kepada kawan2 semua. InsyaAllah.

Wassalam.

Gambar kandang kambing…

Ini dia kandang kambing tuu…. besaq uu…

Ini pula gambar kandang lembu….

Gambar kandang lembu pulak… kalau nak beli lembu mai la sini…

Baka biri2 yang terdapat di atas kandang…

Gambar kambing biri2 yang terdapat atas kandang…

Tapi secara rasionalnya kita tak perlu buat penternakan nii secara besar2an pada permulaannya. Elok kita bermula dengan kecil2an dahulu, sebab setiap seribu langkah yang kita ambil ianya dimulai dengan langkah pertama dan disertai dengan Bismillah. TQ.

Sebarang email atau chatting boleh dibuat dekat myusri@hotmail.com atau yahoo messenger serama_kedah. Ianya di activate setiap masa InsyaAllah.

2 Responses to “Kandang kambing di Kulim…”

  1. taufek Says:

    Nak tau lebih specific ,kandang ni kat mana . wa pun oghang kulim – PADANG SERAI. Tringin nak cari baka PEJANTAN JAMNAPARI ATAU APA-APA BAKA UTK DIKAWINKAN DGN BOER.

  2. r.vijay Says:

    saya tengah mencari anak anak kambingaa(boer,jamnapari dalam lingkungan 3-4 bulan berapa harga seekor, nak beli sebanyak 20 ekor,
    kandang saya dekat kerling selangor.dan mecamana cara penghantaran,kalau hambil sendiri macammana nak bawa boleh dapat permitkah. .saya ni orang tawar,buka ladang kat kerling,baru siap kandang,sekarang mula nak kambing. terima kasih

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

